Σ' αυτές τις Σημειώσεις, παράλληλα με μια αρκετά εκτεταμένη σύνοψη της βασικής θεωρίας, συγκέντρωσα υποδείγματα Τροπικής Αντίστιξης των Ειδών συγγραφέων παλιών και νεότερων εγχειριδίων - από τον Tigrini μέχρι τον Owen και τον Swindale - καθώς και αρκετά ενδεικτικά αποσπάσματα από αναγγενησιακά ασματικά πολυφωνικά έργα συνθετών της εποχής. Τα υποδείγματα είναι σχολιασμένα και επισημαίνονται οι τυχόν διαφορές τους από τους «ωδειακούς» κανόνες, που συνήθως – τουλάχιστον στη δική μου διδασκαλία – είναι αυτοί του Jeppesen. Δίνεται επίσης ένας ικανός αριθμός cantus firmi για εξάσκηση καθώς και αποσπάσματα ή και ολόκληρα έργα της εποχής για ανάλυση. Οι σημειώσεις ολοκληρώνονται με το αναγεννησιακό μοτέτο, που αποτελεί και αντικείμενο εξέτασης στο Πτυχίο της Αντίστιξης.
Καλύπτεται μέχρι και η 4-φωνη αντίστιξη, καθώς και το 4-φωνο μοτέτο των εξετάσεων. Για αντίστιξη με περισσότερες φωνές, μέχρι και τη διπλή χορωδία – που είναι επίσης ένα αντικείμενο εξέτασης για το Πτυχίο Αντίστιξης, ο σπουδαστής θα πρέπει να μελετήσει αντίστοιχα έργα συνθετών της εποχής.
BACH • 2-part Inventions
Οι 15 δίφωνες invention του Bach δίνονται εδώ (PDF) σε Urtext έκδοση, κυρίως για χρήση των σπουδαστών Aντίστιξης που επιθυμούν να τις αναλύσουν.
Οι 15 δίφωνες invention του Bach δίνονται εδώ (PDF) σε Urtext έκδοση, κυρίως για χρήση των σπουδαστών Aντίστιξης που επιθυμούν να τις αναλύσουν.
Υποδείγματα 8-φωνης Αντίστιξης Palestrina
Στα τρία έργα του Palestrina που παρατίθενται εδώ, ο σπουδαστής της Αντίστιξης θα βρει υποδείγματα οκτάφωνης σύνθεσης, αντικείμενο που ζητείται στις εξετάσεις του Πτυχίου.
Ασκήσεις Ανάλυσης Μελωδιών στο ύφος Μπαρόκ
Σχήμα και Πάθος στη Μουσική Μπαρόκ
Σύντομη επισκόπηση της Ρητορικής Τέχνης και η προσαρμογή των κανόνων της στη Μουσική Τέχνη κατά την περίοδο μπαρόκ από τους μεγάλους συνθέτες και θεωρητικούς της εποχής.
BACH • Ανάλυση της Invention I, BWV 772
Μπαρόκ Διμερής Μορφή
Σημειώσεις για τη μπαρόκ διμερή μορφή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη μελέτη της Σύνθεσης Σύντομων Δίφωνων Κομματιών.
Ένα Παράδειγμα Αναστρεφόμενης Αντίστιξης
Η επεξεργασία θέματος και Αντιθέματος σε διπλή αντίστιξη από τον Bach της φούγκας Νο.16, WTC II.
HANDEL • Passacaglia in g, HWV 432
Το θέμα της πασακάλιας του Handel κατασκευάζεται με μια αλυσίδα με κατιούσες 5ες. Το ενδιαφέρον είναι ότι στο 2ο μέτρο το γραμμικό διαστηματικό πρότυπο (linear intervallic pattern) της αλυσίδας από (5-8) αλλάζει σε (5-10). Μελετώντας το έργο θα βρείτε και άλλες παραλλαγές της βασικής αλυσίδας. Εξαιρετικό υπόδειγμα δίφωνης αντίστιξης πάνω σε ένα επαναλαμβανόμενο βάσιμο. Πριν αναλύσετε αυτό το έργο να μελετήσετε το κεφάλαιο των Αλυσίδων από ένα εγχειρίδιο Αρμονίας και Δίφωνη Αντίστιξη και Τεχνικές Αντιστικτικών Παραλλαγών από ένα εγχειρίδιο Αντίστιξης.
PURCELL • O Let Me Weep!
Για την μελέτη των συνεχών παραλλαγών πάνω σε ένα επίμονο βάσιμο. Μια στοιχειώδη ανάλυση θα βρείτε στο PDF καθώς και εδώ.
Γαλλικό Αναγεννησιακό Chanson
Σχήμα και Πάθος στη Μουσική Μπαρόκ
Σύντομη επισκόπηση της Ρητορικής Τέχνης και η προσαρμογή των κανόνων της στη Μουσική Τέχνη κατά την περίοδο μπαρόκ από τους μεγάλους συνθέτες και θεωρητικούς της εποχής.
BACH • Ανάλυση της Invention I, BWV 772
Μπαρόκ Διμερής Μορφή
Σημειώσεις για τη μπαρόκ διμερή μορφή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη μελέτη της Σύνθεσης Σύντομων Δίφωνων Κομματιών.
Ένα Παράδειγμα Αναστρεφόμενης Αντίστιξης
Η επεξεργασία θέματος και Αντιθέματος σε διπλή αντίστιξη από τον Bach της φούγκας Νο.16, WTC II.
HANDEL • Passacaglia in g, HWV 432
Το θέμα της πασακάλιας του Handel κατασκευάζεται με μια αλυσίδα με κατιούσες 5ες. Το ενδιαφέρον είναι ότι στο 2ο μέτρο το γραμμικό διαστηματικό πρότυπο (linear intervallic pattern) της αλυσίδας από (5-8) αλλάζει σε (5-10). Μελετώντας το έργο θα βρείτε και άλλες παραλλαγές της βασικής αλυσίδας. Εξαιρετικό υπόδειγμα δίφωνης αντίστιξης πάνω σε ένα επαναλαμβανόμενο βάσιμο. Πριν αναλύσετε αυτό το έργο να μελετήσετε το κεφάλαιο των Αλυσίδων από ένα εγχειρίδιο Αρμονίας και Δίφωνη Αντίστιξη και Τεχνικές Αντιστικτικών Παραλλαγών από ένα εγχειρίδιο Αντίστιξης.
PURCELL • O Let Me Weep!
Για την μελέτη των συνεχών παραλλαγών πάνω σε ένα επίμονο βάσιμο. Μια στοιχειώδη ανάλυση θα βρείτε στο PDF καθώς και εδώ.
Γαλλικό Αναγεννησιακό Chanson
PALESTRINA • Sicut Cervus, motet a5
Κ α ν ό ν ε ς
MOZART • Selig, selig, KV 230
2-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
O du eselhafter Peierl, KV560 / Η Βαρκούλα
4-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
MOZART • Dona Nobis
3-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
BEETHOVEN • Πέντε Κανόνες
Πέντε φωνητικοί ἀπό τούς σαράντα τρεῖς κανόνες τοῦ Beethoven, WoO 159-198.
H Aria και οι 9 Κανόνες των Gοldberg
H Aria και οι 9 Κανόνες από τις Παραλλαγές Goldberg του Bach σε "ανοικτή" παρτιτούρα, ως υποδείγματα σύνθεσης κανόνα για τους σπουδαστές της Αντίστιξης.
54 Φωνητικοί Κανόνες
PALESTRINA: Quam pulchram es (μοτέτο)
Σε βίντεο εδώ.
Κ α ν ό ν ε ς
MOZART • Selig, selig, KV 230
2-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
O du eselhafter Peierl, KV560 / Η Βαρκούλα
4-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
MOZART • Dona Nobis
3-φωνος κανόνας στην ταυτοφωνία
BEETHOVEN • Πέντε Κανόνες
Πέντε φωνητικοί ἀπό τούς σαράντα τρεῖς κανόνες τοῦ Beethoven, WoO 159-198.
H Aria και οι 9 Κανόνες των Gοldberg
H Aria και οι 9 Κανόνες από τις Παραλλαγές Goldberg του Bach σε "ανοικτή" παρτιτούρα, ως υποδείγματα σύνθεσης κανόνα για τους σπουδαστές της Αντίστιξης.
54 Φωνητικοί Κανόνες
PALESTRINA: Quam pulchram es (μοτέτο)
Σε βίντεο εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου