07. Μορφολογία-Ανάλυση-Σύνθεση

Ερωτήσεις Μορφολογίας Μουσικής
Βασικός στόχος αυτών των ερωτήσεων είναι να καθοδηγήσουν το σπουδαστή του υποχρεωτικού μαθήματος της Μορφολογίας στη μελέτη του.

Σημειώσεις Αισθητικής

Σχεδιάγραμμα Μορφής Σονάτας

Σημειώσεις Μορφής Σονάτας

BEETHOVEN  = Klavierstück, WoO 61a
Για τη μελέτη των μιμήσεων σε δίφωνο σύνθεμα.

Για τη μελέτη των παραλλαγών.

Για τη μελέτη των διμερούς μορφής με CODA.

DANDRIEU = Les Tourbillons
Με εισαγωγικές σημειώσεις για το Γαλλικό Rondeau.

Το Κλασικό Rondo
Σημειώσεις για το Κλασικό Rondo και μια ανάλυση του Rondo από την Σονάτα K.545 του Mozart.

Από το Clavierbüchlein για τον W.F. Bach, BWV 994, γράφτηκε το 1720 και εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Λειψία το 1873. Για τη μελέτη της διμερούς μπαρόκ μορφής, με μορφολογική και αρμονική ανάλυση. Χρήσιμο επίσης για τη μελέτη και εκτέλεση των μπαρόκ καλλωπισμών (ornamenti).

Για τη μελέτη της μονομερούς μορφής.

Για τη μελέτη της περιόδου και της διμερούς μορφής. Πολύ απλή αρμονία.

TCHAIKOVSKY = Mazurka, op.39, No.10
Για τη μελέτη της τριμερούς μορφής.

LISZT = Nuages Gris
Τα Γκρίζα Σύννεφα (τέλος καλοκαιριού του 1881, Βαϊμάρη) του Liszt είναι ένα τυπικό παράδειγμα αιωρούμενης τονικότητας (suspended tonality) του τέλους του 19ου αι. Θεωρείται το πρώτο ιμπρεσσιονιστικό έργο στη μουσική φιλολογία. Η ευρεία χρήση αυξημένων συγχορδιών και η παράθεση φαινομενικά ανεξάρτητων μουσικών ιδεών συννεφιάζουν την παραδοσιακή τονικότητα (τονική ασάφεια) και τελικά οδηγούν στη χειραφέτηση της διαφωνίας στην αυγή του 20ου αι. Μελετείστε τη μορφή του έργου, τη μοτιβική διαπλοκή, την αρμονική δομή, τις τονικές νύξεις και τέλος θαυμάστε την τελική συγχορδία Ωμέγα!

Σύνθετες Τριμερείς Μορφές - Μενουέτο
Βασική θεωρία τμηματικών μορφών, σύνθετη τριμερής μορφή, μενουέτο: ανάλυση και ασκήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου